söndag 9 januari 2011

Systugan..

För en gångs skull var A och jag ledig samtidigt i tre dagar inte hänt sen vi var i Blekinge i början av nov.  Slöat och myst. Sen var det dags för båda att börja jobba igen helgen då då...
Konstaterade då.. Gud vad här ser ut.. Börjat och plocka undan alla julsaker under helgen.
Ledig på tisd får ta fram stora dammtrasan och den ännu större dammsugaren då..
I onsd när vi var lediga åkte vi till IKEA för att inhandla lite lådor. Ska sortera och packa julsakerna lite ordentligare med likadana lådor med text på utsidan (så behöver man inte gå igenom ALLA lådor för att hitta adventsljusstaken nästa jul) Utebelysningen har vi inte ens hittat denna jul..
Väl på IKEA så sålde de ut denna takhängda gryt/redskapshållare. Vill ha en i mitt kök sen passade på..

Sen köpte vi ny matta till tvrummet. Lite mer sommarfeeling

Sen köpte jag tyg och ska klä en madrass till sitsen på kössoffan samty sy en hissgardin i detta tyg


Kuddarna i soffan blir i dessa två tyger

                                                 Sen var jag på Åhlens och köpte denna lampskärm.
                                                      Så köket i år går i klassiskt vitt & marint
Till vi ses=)

1 kommentar:

Sjabbig men chic sa...

Åh, vad mycket fint! Älskar mattan! Är i en sån period nu och har kommit på att jag absolut vill ha pinnvävsjalusier i köket. Tänk vad det kan förändras. Kastade de jag hade och som var placerade i förrådet i fjol sommar. Jäklars!

Kram Lisa