torsdag 9 maj 2013

Lediga.....

Idag började dagen med vars en Croque Monsieur och en kopp kaffe.
Lchfbröd stekes och vänds. Dijon tomat och skinka på ena brödet, cheddar på andra. Lägg ihop och vänd någon gång så osten blir varm och smälter. Sen hade vi hackade tomater och lökblast till.

Sen är det ju antikturen detta veckoslut 9-12 maj. Så eftersom båda var lediga så iväg. Var på lite olika ställen, dock var det mycket mindre än det brukar. Körde till
där hann vi med eftermiddagsfikat. Har varit där förr. Kanske inte jättestort men sååå mysigt. Paret som håller i det är jättetrevliga.

Hos dem hittade jag ostindia delar för en femma styck då de hade nagg på baksidan. Men oftast dukar jag med detta ute på sommaren(har fler delar med nagg) Glastallrikarna hittade jag på loppisen i Grevie 14 st 50.- .

Jag har nämligen ett skåp med bara porslin som går i rött. Nytt, loppisfynd och reafynd mm. Tänkte ha glastallrikarna på vita stora undertallrikar till jul med mina röda bestick.
Sambon föreslog även till kräftskivan.

Min hög med uddatallrikar. Röd bengali, ostindia, musselmalet och undertallrikar i tenn och mässing.
 
Allt gott....
 
Vi ses!!

Inga kommentarer: