lördag 13 december 2014

Baka baka liten kaka

Idag var jag uppe kl sju när sambon började arbeta. Tvättade och handlade och började sen baka... 
Bl a lussebullar, saffransbullar med vit choklad, apelsin och mjuk pepparkaka i muffinsformar för att kunna spritsa chevrefrosting på.... 

Sen gjorde jag dessa sötnosar med stämpel fr Maxi och strössel och oblatstjärnor fr Lidl. 

Kakorna fick bo här i burkarna

I går hade vi kalkon. Av resterna gjorde jag en paj jag sett Jamie Oliver göra... kan rekommenderas. Vilken sås...
Salladen gjorde jag på strimlad rödkål, röd lök, flagad mandel och clementinskivor... lite olja och vinäger samt salt och peppar... gott och lite juligt...
Nu skall jag diska sen är det "Pemberly"... 
är en sucker för engelska kostymserier....

Just det Trevlig Lucia...

Allt gott.....

Inga kommentarer: