fredag 13 mars 2015

En Produktiv dag... En stökig intensiv vecka.

Idag är jag ledig... Jag har ju arbetat på avdelning sen samordnaren kommit tillbaka. Nu har den andra samordnaren trillat och brutit axel och båtben. Hon har hand om tre avdelningar. Sen vår tredje samordnare har oxå blivit sjukskriven... hon har oxå tre avdelningar, varav den ena 6 km bort... Tjejen som sitter där ute och skulle täcka där är hemma då hennes son opererats... mao stökig vecka. En tjej hos oss på avdelningen har fått en cancerdiagnos. Så man har försökt se om man kan lösa mig från avdelningen som är sårbar pga frånvaro. Jag har hoppat in extra och täckt samt täckt för samordnaren som brutit axeln.... Nu har man bestämt att jag börjar som samordnare igen på måndag.  
Idag är jag ledig då jag ju arbetat på min fridag... bytte så jag fick fre-lörd-sönd ledigt innan jag hoppar på annat. ... Vi har hunnit med och gjort så mycket denna dag.  Vi startade på loppisen där jag hittade detta askfat från Nittsjö keramik. Det får bli vår godisskål. Sen körde vi till Väla och XXL-Sport och fixade nya löparskor till mig... Ceriserosa Adidas. Inom Ikea och köpte ljus, glödlampor och kollade om de hade gula kuddfodral...men icke... sen till Höganäs en vända... Köpte en gul Kivilykta som jag satte bland alla de gröna. En gul kostade lika mycket som tre gröna...hrm... 
Sen köpte jag vars en Ostindiamugg. Får två via en prenumeration snart och köpte till två...



Sen har dagen ägnats åt att rensa och hänga rätt i garderober och lådor. Har rensat ut så att det är likadana galgar överallt i mina garderober nu. Har faktiskt bara Ullareds gratisgalgar nu... De har anti-halk på sina galgar och plagget kanar inte av. Kanon!! Tagit några extra varje gång. Alltid någon som inte vill ha sina. 
Båda garderober är nu klara och sambons två garderober med skjortor (ca 70st, ja han har fler!!) är klara. Min byrå med tröjor strumpor och underkläder, är oxå klara. Sambons kvar. 


Ikväll blev det Wallenbergare på kalv som det skall, med potatismos och ärtor... 
Nu lite läsning sen kan jag nog snart lägga den för det känns som ögonen redan drar...
God Natt!!

Inga kommentarer: