torsdag 15 oktober 2015

Mina rabatter....

Runt hela huset fanns buskar som förväxt under tre år... Drog upp allt. 


Men sen blev det lite tomt... Så i denna rabatt tronar nu två 
New Dawn klätterrosor som jag grävt upp från förra boendet. 
Som kant har jag planterat ett antal lavendel.
Rabatten är numera bara lite bredare än de två låga fönstren tillsammans 


I hörnan var det också överväxt. Nu är där 
två "Sundae fraise" 
och en candy floss
Sen finns där ett japanskt lönn
och dubbla aklejor i vinrött
och alunrot.

Nu har jag idag planterat 100 lökar av 
Snow Crystal

Claudia

Queen of the night

Black Hero och Finola

Candy Prince

och till sist Black parrot

Hoppas och tror att det kommer att bli bra...
Skall bara mata med blodmjöl till våren så jag får ha dem i fred..
Väntar att röra i rabatterna på baksidan tills jag vet vad som är i dem...
Så det får bli nästa år... 

Nu fixa Kantarellsoppa...






Inga kommentarer: