måndag 4 januari 2016

Mitt 2015

Januari:
Då kom då snön och man tänkte på det ljusa framför sig... 

..som snabbt förmörkades igen av alla tokstollar i världen...

 Februari:
Bestämde mig för att skärpa till mina matvanor...
Smoothies på morgonen... gott!!


Ut och gå började övergå i kortare sträcker av gå /springa...

Lite energiboost så förkylningarna hölls i schack

Jag lärde mig äta havregrynsgröt..

 Mars:
Hade inget att göra så jag målade stora rummet

Föräldrarna hittade annat boende så var och hjälpte till att flytta. Svängde ihop denna blomma som inflyttningspresent.

 April: 
Så blev det påsk.. A arbetade hela påsken och jag var ledig. 
Fixade påskbord och tre rätters varje dag.... Älskar att laga mat..
Sparris, Hollandaise och panchetta smulor

Lammracks, palsternacks-pure grillade tomater och sallad

Pannacotta med vit choklad physallis och blåbär


 Maj:
Vid en husvisning i april hittade vi vårt hus och pappren skrevs efter besiktning i Maj.

Tog hand om rabarberna en sista gång innan tiden tog slut.

Trots att man packade plockade jag in och njöt av våra pioner.

Juni:
De hade rea på MIO så jag passade på att köpa soffa och fåtölj till huset. 

 Juli:
Då fick vi äntligen våra nycklar.....


På en gång började vi att riva tapeter och ut med heltäckningsmattor. 

Vi brukar ha semester i september varje år och fick därför packa, flytta och tömma där vi var samt fixa i huset under helger kvällar och slutstäda där vi bodde INNAN vi fick semester. 
Det var som att bo med mullvadar




September:
Under semestern arbetade vi på som *** men vi hann med lite roligt oxå.. Vi passade på att gifta oss borgerligt!!

Ingen fick veta något så vi firade själva hemma i huset! Öl och räkmacka

Kaffe och prinsesstårta... 

Hade bara en enkel spetsklänning på mig....

Oktober:
Bild från maj-14

Bild oktober -15 50 kg skillnad.. 

Trots resultat så känner jag att jag inte hunnit med mig själv under hösten!
 Ut och gå... antingen öser det ner eller så är det älgjakt här i skogen...
Sen är här och hitta på inne hela tiden..
Piffade ute nu när man kan se runt huset...
När vi kom hit var det lite igenväxt efter att huset varit tomt tre år

ALLT!! är uppe runt om huset. Känns sååå skönt.. Bara resten av trädgården att ta tag i när våren kommer... Men nu kliar det i fingrarna av längtan...

November:
Nu börjar man se att det finns en ände på allt arbete även om vi har myyyycket kvar... men ovanvåningen är 90% färdig.. dock har vi inte gjort vid badrummen. Vi tänker ta ett om året. 

Nere är salongen entréerna och köket nästan färdiga.. 
Så nu tänker vi faktiskt vila tills nästa år... 


December:

 Ja november slutade i storm och började strömlöst här....


Den 6 december åkte vi till Karlskrona för Krismering och välsignelse av vårt bröllop. Det gjorde  Biskop Flemestad från Norge.


På kvällen gick vi ut och åt alla.. Jag tog lamm som jag älskar.. 

Ett kallt Karlskrona- där en ny storm drog in...

Och med det drog snön in.. även om den var borta inom en vecka...

Sen kom arbetskollegerna på julfest.. vi var nästan 30 personer här..


Maten beställde vi på Midgårdens värdshus i Ängelholm. 

Under natten fick jag ett sms att jag blivit faster. 

En liten efterlängtad krabat som skall heta Liam....

Ja och året avslutades med arbete för mannen och sjukstuga för mig.. men i det hela får jag väl ändå säga att det varit ett händelserikt år.. 

Allt gott och vi möts inför ett Nytt 
2016











Inga kommentarer: