måndag 2 januari 2017

2016

I januari och februari hade snö, så vi knappt kom fram och till våra arbeten.


I Mars under påsken var vi på mässa i Karlskrona. Denna dagen höll min man i det hela.

Prince gick ur tiden

Och det fortsatte snöa....

Jag budade hem två stolar på auktion i april.

Plötsligt blev det vår!!!

Jag bröt min lilltå

och jag blev avträngd från vägen av en lastbil när jag cyklade... 

Helt plötsligt blev det riktigt skönt och varmt...

bytte från grönt och gult till rosa och blått i salongen. Nya mattor i vitt och blått.

Sen fick jag dille på att baka... citron och låbärscupcakes

med banansmörkräm
med bananamilkshakefrosting...


ordnade pallkragar och salladen började komma

åt middag med kollegerna på stan.. blev 27 grader på kvällen.. lyckoprick

mitten av maj gillade vi med vänner för första gången 2016 nya svenska färskpotatis...

mina tulpaner jag satte kom...

några tog de här gynnarna och åt upp

detta lät de vara

vi åt ute hela maj utom 4 kvällar. Otroligt!!!

Anlade nya rabatter

Mannen hade kolleger på besök

buffe

desserter

lade golv i biblioteket

åter igen besök i trädgården av små 

och stora fyrbentingar...

var på trädgårdsrundan med en god vän... och kollade/snöade in på rosor.

Detta var första halvan av 2016

Inga kommentarer: