tisdag 9 mars 2010

Dofter....

Vi har varit flitiga och gjort/följt matsedel sen årsskiftet. Så mkt pengar man sparar när man vet vad man ska ha innan man går in i butiken. Igår stod det soppa på menyn.. men jag hade glömt baka bröd så det fick jag göra efter jobb. Det blev en sen middag men bröden blev goda. Lantbröd med flingsalt.
Det bästa är ju dofterna som sprids och blandas med...
blommorna jag köpt.. Köpte denna bellis...
och det blanka prickiga ägget...

samt denna krona
och dessa väldoftande primulor från blomsterlandet
Brödet och blommorna doftar bättre än nystädat...nästan
=) Tills vi ses

3 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Mmm, sååå himla ljuvligt. Ser fantastiskt ut och vad vackra blommorna är. =)

Soppa är gott, jag åt svampsoppa idag. Det är min favorit just nu!

Soppskålen är ju bara så otroligt snygg. Var har du köpt den?
Brödet och skärbrädan är ljuvliga också.

Ha de gott!
Kram Madeleine

Madeleine Berglund sa...

Hej!
Jaha, okej, inget köpt i stockholm med andra ord.
Det ser så gediget och fint ut. Något som Per Morberg skulle kunna ha i sitt kök. =) Snyggt!
Kram Madeleine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det doftar härligt av nybakat bröd jag håller med. Soppa gillar jag också, det äter vi en dag i veckan här hemma jämt. Så fint det var med växten inne i kungakronan, och söt primula.
Ha en toppenhelg
Kramar
AnnaMaria