torsdag 11 november 2010

Krasch, bom, bang...

I går kväll när vi skulle lägga oss så gick sängen sönder... pinsamt... Vi har de 120 cm sängarna som vi hade som singlar. Min är en 10 år gammal men sambons betydligt äldre. Benet har varit sisådär och halvt gett upp i bland men det har klarat sig... tills igår.. så inatt har A, jag och en katt emellan oss trängts i en säng.
Eftersom detta då skulle kunna vara trevligt...men ICKE.. katten knuffar man inte bort så hur som helst..
Så fick jag bege mig till  IKEA idag. Köpte nya resårbottnar..

Nya bäddmadrasser

Sängstomme.. inspirerad av Helenas sovrum på Helenas hus
(se här )

Nya påslakan i grått & vitt

Överkastet och kuddfodralen
och nya skärmar. Nu är det bestämt att sängborden ska bli gustavianskt grå.
Så min säng åker in i gästrummet, finns bara en 90 säng idag. Nu blir det i alla fall 120. Sen är det äntligen kontorets tur. Känns som om jag skulle behöva lite (underförstått mycket) semester och mycken ork framöver...Nåja.. det är bara att kavla upp ärmarna..
Tills vi ses =D

2 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Tack, vad trevligt att du tittade förbi. =)

Äntligen fredag, jag är ledig. Härligt!!!

Vad ska du hitta på förutom att ev köpa en ny säng? =D

Kram kram
Madde

Vikeskärs hem och vardag sa...

Visst är det konstigt! Jag vill med ha vita nu... Jag hoppas det kommer in i veckan.
Ha en trevlig lördag :) Kram