torsdag 9 december 2010

Julpyntat.......

Då var det julpyntat färdigt. Rummen i år är inte i de traditionella röda. Men visst vissa rum har rött. Gästrummet i år är i brunt linne vitt o plommon/lila/cerise(??)
På nattduksbordet står en burk med olika kulor

Orkideér i ceriserosa och kulor i krukan i cerise och plommon. De stora plommonfärgade kulorna i glas, som ligger på bordet,  köpte jag på Lagerhaus för 10 år sen.
Hallen har fått vita detaljer. Boken är uppslagen på julevangeliumet och är pyntat med en liten buxbomskrans och ett granljus. Ljusen har jag pimpat med "tatueringar" fr Panduro och lite sidenband. Detta gjorde jag till jul i fjol

Sovrummet har fått en Vin/grå/vit/silver färg. Sängen visade jag i förra inlägget men skänken har fått lite fattigmanssilvervaser, krukor och ljusstakar och A;s gamla silverljusstakar samt en ny bjällra fr Blomsterlandet.
Nästa gång blir från nedanvåningen.
Nu ska jag hoppa i säng igen, astrött. Fått maginfluensa. Lagom till årliga julmiddagen med arbetskamraterna här. Så sambon fick lämna iväg maten så får de försöka hitta på något annat ställe att vara på. Maten måste ju användas annars blir den ju förstörd. Typiskt.. Gillar ju den dagen.. Men men...Cést la vie
Tills vi ses =P

Inga kommentarer: