söndag 17 april 2011

Trädgårdsrensning...(i regn)


Rensat rabatter som ?!"#¤%&/()=. Alla löv från parken intill  Ligger i våra rabatter samt under trappen.
5 skottkärror bara m löv från framsidan. Nu köper jag ny jord och täcker över det sista...
Har ni sett som det växer, en av mina blå riddarsporrar

Mina palsternackor och rabarber. Luckorna var fyllda med palsternackor innan men några vissa skuttande varelser hade hoppat i lådan grävt och mumsat gggrr

Mina löjtnantshjärta
(Mer av löven hrm)

På min slänt på baksidan har det under fem år växt olika sedum och taklökar mellan plattorna. Löken tog jag med mig ifrån mitt förra ställe. Den är nog 10 år gammal. Men...
hela slänten ser ut så här.. kaninerna/hararna har mumsat som galningar... Som belöning fick jag en miljon lortar i stället på platsen.

Får väl ha alla blommor på väggen...
Nej, nu ska vi till Höganäs...
Bäst att göra sig klar...
Todeloo

Inga kommentarer: