söndag 22 april 2012

Vilken helg....

Denna helg har inte gått av för hackor...
Har varvat fm med att må OK och fixa till kalaset vi skulle på, att tanka och att handla mat mm
Var hos min syster som fyllde 38år (Grattis!!) Hon bjöd på kolhydratstinna saker som hemmagjord lasagne med sallad och vitlöksbröd. Sen som jag trodde något smarrigt till kaffet. Hon hade bakat rulltårta kanelsnäckor och mariabullar, dessa fyllde hon med vaniljkräm och blåbärsgrädde
To die for... Nåja.. det blev en hörna lasagne, en skalk bröd och en massa sallad
Sen syndade jag faktiskt på en blåbärsbakelse till kaffet...

På väg hem fick jag som de andra två dagarna feber och ont i halsen på kvällen.
När jag lade mig kunde jag knappt svälja. Tänkte att akuten Here we come imorgon...
Men när jag vaknade var jag pigg igen. Skumt. A och jag slötittade på film och gjorde ugnsstekta kycklingklubbor som marinerat i youghurt med sallad avocado och mozzarella till.
Prövade äpple och björnbär/hallon Ramlösan hos syrran gillade äpple, köpte till kvällens middag svart vinbärsramlösa. Jättegott. Men nu hopp i säng för nu känner jag att jag börjar få feber igen.. Ska arbeta i morgon em/kväll.. Börjar nu bli snörvlig oxå..
Med hopp om en Frisk och Pigg vecka till Er Alla...
Tills vi ses...

Inga kommentarer: