söndag 24 november 2013

Tomten...jag vill ha...

Under flera år har Hans Wegners Y-stol eller CH24 som den heter varit på min önskelista i valnöt eller svart... men EN stol kostar 7280,- i detta utförande...

...Sen har EM-möbler gjort en egen kopierad variant nu för 1350,- st. Vill ha dessa skönheter till mitt kök.. Helt plötsligt finns det en chans att min plånbok inte ska få hjärtattack eller svälta och dö....
Bara så du vet Tomten;)
 
Igår var jag och "min" vanliga arbetsplats och åt Julbord och såg Robert Wells på Sundspärlan i Helsingborg..
Jag blev så proppmätt av all den goda maten att jag fick  "hoppa" det småvarma...
Älskar sill och åt nog liiite förmycket av alla de goda sorterna...
 
Mår toppen idag trots all god dricka. Dricker någon Ramlösa under kvällen och när jag kommer hem så tar jag en brustablett "Resorb" vätskeersättning.
Somnade efter två igår och var pigg och vaken vid halv nio. Har varit ute och försökt putsa fönstren men det var för kallt... Plockade istället undan, tömde krukor och ställde i ordning på uteplatsen. Så nu sitter jag här med Varm choklad och Arons (vår Icabutik) goooda julskinka på mina mackor.
 
Tills vi ses.. Nu lite jul fix...

Inga kommentarer: