lördag 4 september 2010

Hamstra inför vintern...

Har kokt ett antal burkar lingonsylt. Köpte lingon för att ha i grytor och till kakor till jul. MEN::: jag fick inte in lådan i frysen så jag fick koka sylt meddetsamma istället. Sambon brukar fråga om jag väntar på krig då jag ofta köper när det är billigt mm...


Här är vårt skafferi i källaren.. några burkar sylt marmelad mm och lite dricka inför vintern så man inte ska frysa hihihihi
Denna burk är vad jag har kvar i gurkväg sen i fjol.. dags att kanske göra nya...
Min pickles från i fjol. Man hackar och blandar med majonnäs.. vips pickles till kallt kött, rostbiff mm, blanda m gurkmeja(för färgens skull) curry och majonnäs..vips remolaud till stekt fisk. Gör man då majonnäsen själv oxå kan det inte bli bättre.
Mitt fat och min pumpa som var i oranga toner, har fått en släng av den svarta färgen..
Tills vi ses  =D

1 kommentar:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var ett välfyllt skafferi, lyckost som har ett skafferi. Härligt och ha ett förråd av godsaker, egen sylt är den godaste.
Ha en fin kväll
Kramar
AnnaMaria
Ps, tack för din gulliga kommentar