tisdag 30 augusti 2011

Lite nytt fr Öland........

Då många butiker stängde för säsongen så var det rea överallt i Borgholm. Så när vi hade lite ledig tid stack vi till butikerna=) Köpte denna mjölk/gräddkanna

och denna sockerskål till 50% av priset. Det är ur Nigellas serie

Köpte sen en rivare m grönt handtag liknande dessa med med två olika grovlekar. Typ till vitlök/parmesan och rivna morötter.

Hittade ju de två största av dessa skålarna ouppackade på loppis innan i år från Nigella

Tillsammans m dessa sallads"händer"

och denna graderingsbringare. För 75,-. Med tanke på att den ena skålen själva kostar 1099,-
anses det väl som ett rejält fynd=)

Nä nu ska jag fortsätta min rensning. Det låter som om jag inte får något kvar och jag kan berätta att 6 säckar har nått återvinningen. 2 säckar till loppisen 2 till Emmaus. 10 lådor har gått till loppisen och tre stora trunkar ska till mamma och då har jag bara tagit hela ovanvåningen köket och halva källaren.
Tills vi ses.  

1 kommentar:

Madeleine Berglund sa...

hej =)

Jag tackar då allra ödmjukast för det fina stödet Jeanette. Vad fint av dig! Jag instämmer man ska leva i nuet och njuta av kärleken. :)

Jösses vad du är duktig med rensning. Beundransvärt!

Stor kram
madeleine