måndag 16 december 2013

Julen ÄR blommor.....

När kontorstjejerna var här fick jag denna stora vita stjärna med glitter...
Planterade den i min silvriga kruka

Sen igår var jag inom blombutiken efter min promenad... Köpte en rumsgran och nya hyacinter... men jag slängde inte de gamla lökarna...


Hyacintlökarna som var slut, äpplen kottar kanel och mossa blev dekoration i min granekrans till dörren.
Sen köpte jag en kryptomeria full med kottar...En kvist kostade 20,- Men det räckte med en för att fylla min stora vas.... och till det en Ilexgren för färgens skull.
Sen hittade jag en multifloraamaryllis.. En stor lök med bebisar utskjutande...sammanlagt åtta knoppar samtidigt... Jättepampig


Ute på trappen hamnade röda lyktor kulor i enen och den andra av mina två tomtar...

På baksidan lade jag mossa och äpple i krukorna till mina sockertoppsgranar....

Slutligen ute blev det en ljusslinga med fuskgrane på vägen in....
Gjorde lite skumbanans-fudge och tömde tvättstugan på tvätt och lade in tvätten i garderoberna...
Har varit riktigt skönt med denna helg... Vilat OCH fixat inne ute mat kakor godis och tvätt... känner mig riktigt utvilad för dagens äventyr...
Nu dags att jobba...
En fortsatt trevlig Måndag...=D

Inga kommentarer: