fredag 13 december 2013

Trevlig lucia........

Våran lucia med följe på biblioteksbalkongen...
 
Träfat från loppisen... med sött julmotiv i bottnen.. Köpte saffranslängd till kaffet. Kaffet intas i våra nya muggar från Hm.

Nu är granen klädd och som julmatta i år blev det renfällen och något horn. En av mina två tomtar i ett par nummer för stora tofflor....

Kom på att jag köpte ju en tavla när mina föräldrar var här... Ska upp på väggen men får stå här tills julen har varit... Den röda burken från Höganäs innehåller årets senap från apoteket....

A och jag var på loppisen och de hade 50%. Jag köpte denna korgstol för 30,-. Ska hitta någon till och använda dem som köksstolar. Små stjärtlappar i fårskinn så blir det bra...
 
 
I högtalarna i köket går DENNA goding.....
 
Nu fredagsmys... Allt gott...
Imorgon blir det bullbak och godis och brunkål mm för hela slanten....
Allt gott...

Inga kommentarer: