tisdag 10 december 2013

Julen i stort och smått......


Gästrummet går i vitt och rött i år... Sängkappan, hissgardinen några av kuddarna och överkastet är köpt för över 10 år sen på Moltex.... det är kvalité...

....stjärnan är tänd och det blir lite mjukare sken... Den lilla runda kudden främst hittade jag för någon vecka sen på loppis...
 
Nu börjar det kännas som jul här hemma...
Men jag har inte riktigt lika mycket julsaker som jag brukar... Även om jag bara äger två tomtar... en till trappen ute och en som står vid granen... Så har jag "sanerat" bland julsakerna... Mycket är blommor ljus kryddor grane och textil.
Det går att jula utan 7000 tomtar...
Vill att man inte ska behöva möblera om hela hemmet för att det är jul... Man ska ju förvara allt emellan årstiderna också...
Nu ska jag göra köttbullar och lägga i frysen...
Allt gott....
 

Inga kommentarer: