torsdag 6 februari 2014

Budget...

Gillar verkligen Iitalas "Vitrini"- askar men tycker att ett par hundralappar per ask är sådär... så tills priset har mognat i hjärnan  så kör jag en budgetvariant så länge....


...Ikeas fat för blockljus.... där förvarar jag örhängen, ringar och klockan....


Vi har ändrat på våra rutiner vad gäller städning och matinförskaffning...
varje onsd. städas ovanvåningen innan vi äter efter arbetet... På torsdagen har veckohandling införts... varje vecka planerar vi för kommande vecka... och då jag oftast slutar liiite tidigare på fredagar.. så städas nedan-våningen på fredagar... Nu slipper jag lägga all ledig tid på lördagen till städ och handling, samt alla småköp försvinner. Skulle man vara bortbjuden blev det inte städat med någon reda...

Sambons kommentar var "så rent har vi inte haft på länge".... Sen jag började arbeta heltid må-fre har man inte samma tid som 85% må-sönd.....

Bara på tre veckor har vi halverat matpengarna... Otroligt.... 
Gjorde det lätt idag... käkade ute...
Allt gott...

Inga kommentarer: