tisdag 11 februari 2014

Ikea-tur...

Var på Telia förra veckan, för telefonen lever ett eget liv... Fick den att fungera innan jag gick därifrån... Gick in om och fyllde på ljusförrådet.. sen tittade jag lite på köken när jag gick där förbi... 
Riktigt avundsjuk på ett sånt här kök... Jag har ca 1 meter att baka, tillaga mat på och om jag bakar bullar så får gräddade bullar slåss om köksbordet för det finns ingen plats... Tänk... detta är som en hel balsal... Sen hade jag inte velat ha luckorna

Hade velat ha de grå med mässingshandtag och kakel i marmor eller marmormönster.
Gammaldags och klassiskt...

Sen köpte jag en ny skärm till min lampa... tyckte att den svarta gav inget ljus.
svårt att se hur den ser ut... Men det är denna...

Nu till en egenpåhittad men ack så uppskattad middag... 
Sallad, basilika, soltorkade tomater, mozarella, couscous, rödlök och kräftstjärtar.
Allt serverat i fatet jag släpade hem från Tunisien.
Allt gott...



Inga kommentarer: