fredag 23 maj 2014

Explosion...............

Grannens fina rhododendron ... 
Nu håller den på att slå ut och jag fotograferade den från balkongen på kortsidan av huset. 
När jag flyttade hit för åtta år sen fanns det inte några rabatter hos oss. Jag har gjort en  på framsidan av huset, som ligger i skugga... och en på kortsidan mot rhododendronbusken... På framsidan har jag bambu, olika gräs, ormbunkar, höstanemoner, nävor och tyvärr någon pion, hortensia och astillbe...allt i blått, vitt  och rosa...  
På sidan har jag riddarsporrar, stäppsalvia, rosor(New Dawn), fjärilsstav, pioner, daggkåpa, kantnepeta, lammöron och alunrot...
Allt i rosa vitt och blålila.... 
Gillar den gamla lite "mormorsträdgården"..
Tänkte vänta någon dag till så riddarsporrarna verkligen slagit ut och fotografera....
Allt gott så ses vi nu ska jag ut i solstolen 27* ute 


Inga kommentarer: