söndag 12 juni 2016

Trädgårdsrundan 2016

När vi kommit hem och fikat en stund och vännen M kört planterade jag allt jag köpt under dagen. Daggkåpa, stäppsalvia, kantnepeta, nävor, rosenstav, praktsalvia och kärleksört. Sedan innan har jag vita rosor och en blå hortensia.

Här kommer ett potpurri av bilder jag tog... ser att mycket har blivit på rosor och pioner hahaha..

"Maidens blush" luktade och var sååå vacker men jäklar vad med taggar....







en "liten" häck på 50 m med rhododendron 





älskar blommor träd mm med mörka blad.. här en "svart" fläder



ljusblå iris... jättevackra.. 

på kvällen när vi skulle äta kom dessa på besök..


det blev potatissallad och panerade kycklingfiléer Cordon bleu 
till middag. Nu skall jag hoppa i säng.. det har varit en intensiv helg. 

Inga kommentarer: