måndag 24 februari 2014

Intensiv vecka...med korvstoppning..

Idag fick det bli en soppa på svamp med bacon och bröd till... 
Här ser ni mina tulpaner från i torsdags som fortfarande växer och slår ut (10 cm) på höjden...



Börjar kl 07,00 om morgnarna och hinner få ihop 65 timmar ca tom nästa tisdag och då är jag ändå ledig hela helgen. Den i sig är fullproppad... 

Anhörigmöte, kick off, ledarforum i två dagar, olika möten från 7-ca 19,30 i bästa fall någon dag... Pust.... 

I helgen sticker vi 13 mil till min bror, ska sova där sen iväg och fira mamma... på vägen ner sticker vi inom Moltex Outletförsäljning. Sen hem igen på söndagen och veckohandling på hemvägen för det hinner vi inte på torsdagen och fredagen då båda har fullt upp.....

Idag kom jag hem 17,30 och kände att det var tur att vi planerat för en enkel soppa( bryna svamp + bacon på med kantarell/konjak creme fraiche i med en creme bonjour ost kantarell lite fond kryddor och persilja)...Bröd till..
Sen är jag nojig med ljusa /vita soppor så jag mörkar dem med lite soja.....
Allt gott... Nu läsa lite sen "nanna" kudden ...är lite trött...
God Natt...

Inga kommentarer: