lördag 20 december 2014

Julmat....

Min bror var här och eftersom vi inte träffas förrän efter julafton bjöd jag på lite julmat...

Mina röda Höganäs-tallrikar, bestick från Claerencehouse och lite annat blandat rött porslin

Julbordet för mig var det en sillbit, ägghalva,köttbulle, prinskorv och julskinkebit. Testade även en liten bit vörtbröd.... Jäklar i havet vad ont i magen jag fick av brödet. Fick springa runt i hela huset medan gästerna åt... Trodde att krampen skulle stilla sig... 
Men den höll i sig...länge... pust vilken pärs...
Risgrynsgröten blandade jag upp med kvarg, vispgrädde, vaniljpulver och apelsinzest. Sen sylt för den som ville ha eller hallon. med socker vid sidan för den som ville söta.

Lite till Kaffet bl a mina Rocky road.....

Nu skall jag se reprisen av Ernst missade det i torsdags.. Med lite glögg och en pepparkaka till...
Tills vi ses

Inga kommentarer: