söndag 11 april 2010

Trädgårdsryck...

Denna vecka har inte bjudit på så mkt bloggande, men men...
Vi ska få bytt två terassdörrar två stora fönster och ett källarfönster,
 samtidigt kommer de och byter vår el till jordad överallt i bostaden.

Därför har man inte varit så inspirerad att pynta och piffa nu efter påsk.
Har i helgen hunnit med att rensa rabatterna fram och bak. Har blivit en sån där.. tvätt-städ plocka helg.. tråkigt..
Men eftersom de ska byta fönstren passade jag på att ta ned gardinerna i alla dessa rum och tvättade dessa när jag ändå var i tvättagen. Framöver kommer här att se ut som en byggarbetsplats antar jag.
Allt ute växer och frodas. I mina två kryddlådor har jag citrontimjan, persilja,
citronmeliss, mejram och gräslök. Brukar även ha tomater och basilika här.  
Köpte krukor och glaserade fat i turkost och ljusgult på loppisen sex av varje 30,- gör inte mig ngt att de
inte är hundra fina, gillar kalkiga mossiga krukor. Har satt mina mårbacka skott nu.
Tills vi ses=D

Inga kommentarer: